13.1 C
Târgu Jiu
• duminică, 25 octombrie 2020
Actualitate Interviu cu inspectorul general al ISJ Gorj. Care este situația învățământului și...

Interviu cu inspectorul general al ISJ Gorj. Care este situația învățământului și ce se întâmplă cu examenele

Efectele epidemiei de coronavirus au fost resimțite și în învătământ. De pe băncile școlilor, elevii au ajuns să studieze de acasă, online. Ceea ce, la început a fost îmbucurător pentru elevi, dar, care este situația în momentul de față? La toate aceste întrebări, cât și altele legate de cum va arăta învățământul în viitor, ne-a oferit răspunsuri, doamna profesor doctor în istorie Maria Cochină, șefa Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Gorj.

Reporter: Cum a afectat pandemia învățământul?
Prof. dr. Maria Cochină: Așa cum vedeți această situație cu totul excepțională în care ne aflăm și noi, și întreaga lume, a afectat în mod neplăcut, și economia, și societatea, în general, și evident, și învățământul care este parte componentă al vieții sociale. Deci, nu putem spune că am avea o situație benefică din punctul acesta de vedere, la nivelul învățământului, exact cum se întâmplă și în cazul situației generale din celelalte țări, în legătură cu situația explicită a învățământului românesc la acest moment. Așa cum se știe, autoritățile statului român, în colaborare cu omologii din statele membre ale Uniunii Europene, au pus la punct planul de lucru în care sunt și foarte multe elemente asemănătoare, nu s-a optat niciunde pentru înghețarea anului școlar, drept pentru care, nici la noi nu s-a luat această măsură. De asemenea, bănuiesc că evaluarea elevilor pentru clasele neterminale știți cum se realizează, pentru că au apărut procedurile ministerului de două săptămâni.
Pentru clasele a VIII a, a XII a și a XIII a, care sunt clase terminale, se finalizează un ciclu de învățământ, examenele se vor susține începând cu data de 15 iunie, respectiv 22 iunie, după proceduri și conținuturi adaptate procesului de desfășurare în sine a examenului pe care le așteptam după data de 15 mai a anului curent. Bănuiesc că, de asemenea, știți că se organizează activității de pregătire în prima parte a lunii iunie pentru clasele a VIII a și a XII a respectiv a XIII a.
Numai că, aceste activități au un caracter opțional, nu au caracter obligatoriu. Pentru elevii care nu vor putea din varii motive să vină la școală pentru susținerea acestor cursuri de pregătire a desfășurării examenului de Evaluare Națională, respectiv de Bacalaureat, se va apela la activitățile desfășurate online.
Reporter: În județul Gorj care este situația elevilor care nu beneficiază de echipamentele necesare pentru cursuri online, precum laptopuri sau alte dispozitive, cât și internet?
Prof. dr. Maria Cochină: „Așa cum de asemenea, noi avem publicate pe site-ul instituției datele exacte, sunt 9 și ceva la sută din totalul elevilor din județul Gorj care nu au avut acces la învățarea online.
Pentru aceștia, Guvernul României, Ministerul Educației Naționale, au hotărât achiziționarea de echipamente pentru a putea să lucreze în viitor și ei. Vom vedea în legătură cu modalitățile de conectare la internet, vom căuta să colaborăm cât mai strâns cu autoritățile locale pentru ca acest lucru să devină posibil, și, să putem să-i ajutăm și pe acești elevi.
Se va face un studiu, este în lucru. Mâine vor fi prezentate ultimele detalii către minister în legătură cu modalitățile prin care elevii vor intra în posesia acestor echipamente cu care ei pot să se conecteze și pot să lucreze online.
Reporter: Ce măsuri a luat Inspectoratul Școlar Gorj penteu ca profesorii să își desfășoare activitatea în bune condiții și online:
Prof. Maria Cochină: Noi am ținut în permanență legătura, pentru că avem grupurile noastre de lucru, cu toți managerii unităților de învățământ din județul Gorj. Așa cum știți, Inspectoratul Școlar Județean este cel care coordonează activitatea managerială la nivelul județului, printre altele, iar din punctul acesta de vedere, domnii directori au fost cei care în mod constant au avut sarcina de a supraveghea activitatea didactică desfășurată de data aceasta, online, sau mai puțin pentru elevii despre care vorbiți, în prima parte a întrebărilor dumneavoastră, adică cei care nu au avut posibilitatea de a se conecta la la învățământul online. Așa cum cred că mai toată lumea știe, avem o ofertă foarte bogată din partea online-ului, tot felul de platforme, tot felul de modalități de conectare pentru ca elevii să poată învăța. Din ceea ce știu, fiecare școală are o evidență pentru ceea ce s-a lucrat, întrucât, sunt multe școli, inclusiv din municipiul Târgu Jiu, care au platforme de lucru online, chiar dinainte de a se declanșa epidemia. Spre exemplu, Colegiul Național Tudor Vladimirescu din Târgu Jiu, are începând din septembrie o astfel de platforma.
Este foarte adevărat însă, că noi nu am insistat atunci foarte mult pe învățarea online, dar am insistat foarte mult pe notarea absențelor elevilor pentru ca părinții să poată vedea în fiecare zi care este situația elevilor la școală. De asemenea, s-a făcut consemnarea notelor de la lucrări sau de la răspunsurile orale în platforma respectivă, s-au stabilit mediile, părinții fiind informați în fiecare moment în legătură cu situația școlară a copiilor lor.
Reporter: Din ce cunoașteți, elevii sunt mai atrași de cursurile online sau își doresc să revină pe băncile școlii?
Prof. dr. Maria Cochină: Știți ce se întâmplă? Exact cum noi adulții avem opinii diferite despre ceea ce se întâmplă cu noi și despre noi, același lucru se întâmplă și la nivelul copiilor. Sunt foarte multe voci micuțe care spun că niciodată nu și-ar fi imaginat că își doresc atât de mult să revină la școală. Și vă spun cu multă sinceritate că i am auzit pe foarte mulți copii spunând acest lucru. Chiar regretă foarte mult că școala clasică nu se mai poate desfășura. Vă dați seamă că socializarea, relaționarea cu ceilalți colegi cu care poate uneori mai apăreau și stări conflictuale pentru că știm cu toții că relațiile nu pot fi întotdeauna 100% pozitive, dar preiau o altă stare față de cea privind învățarea online. Vedeți, am ajuns și într-o situație paradoxală, pentru că dacă știți de foarte multe ori înainte de declanșarea pandemiei aveam motive de nemulțumire pentru că elevii foloseau în timpul orelor în mod nerecomandat telefoanele și așa mai departe. Acum de la observații a trebuit să ne adaptăm exact cum a făcut toată lumea și să-i îndemnăm pe elevi să folosească telefoanele în procesul de învățare. Ceea ce cu câteva luni în urmă era un lucru pe care nu-l recomandam foarte mult. Este de asemenea, problema de sănătate emoțională și sănătate fizică a elevilor care pretrec mult mai mult timp în fața monitoarelor, fie că sunt de televizor, fie că sunt de telefon, fie că sunt de calculator.Și atunci, situația devine din ce în ce mai ciudată, mai complexă. Pe viitor, probabil că noi toți, factorii implicați, părinți, elevi, copii de vârstă mai mică, profesori, ministere, va trebui să stabilim niște norme exacte prin care să putem să ne adaptăm la ceea ce ni se întâmplă. Oricum, lumea nu va mai fi cum a fost. Cu siguranță vor fi transformări pe care cu toții le vom simți.

În încheierea interviului, Maria Cochină a oferit un sfat tuturor părinților și elevilor: „În primul rând, trebuie să avem răbdare! Consider că optimismul, în cele din urmă, trebuie să ne însoțească pe toți, alături de multă prudență, în legătură cu tot ce se întâmplă în jurul nostru.”

Maria Cochină, inspector școlar general al ISJ Gorj
  •  

DISTRIBUIE:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Vremea

Târgu Jiu
cer acoperit de nori
13.1 ° C
13.1 °
13.1 °
80 %
0.5kmh
100 %
Dum
13 °
lun
18 °
mar
19 °
mie
19 °
joi
20 °

Știri din ziarul Ecoul Gorjului

  •  

Acces restricționat!